از کدام نوع الکل صنعتی می‌توان به عنوان سوخت استفاده کرد؟

متانول یک سوخت کم کربن و حامل هیدروژن است که از زغال سنگ خاکستر بالا، بقایای کشاورزی، CO2 از نیروگاه های حرارتی و گاز طبیعی تولید می شود. این بهترین مسیر برای تحقق تعهد هند به COP 21 است.

برنامه “اقتصاد متانول” NITI Aayog با هدف کاهش صورتحساب واردات نفت هند، انتشار گازهای گلخانه ای (GHG) و تبدیل ذخایر زغال سنگ و زباله های جامد شهری به متانول است.

اگرچه محتوای انرژی کمی کمتر از بنزین و گازوئیل است، اما متانول می‌تواند جایگزین این سوخت‌ها در بخش حمل‌ونقل (جاده‌ای، ریلی و دریایی)، بخش انرژی (شامل مجموعه‌های DG، دیگ‌های بخار، ماژول‌های گرمایش فرآیند، تراکتور و وسایل نقلیه تجاری) و پخت و پز خرده‌فروشی شود.

(جایگزین LPG [جزئی]، نفت سفید و زغال چوب). مخلوط کردن 15 درصد متانول در بنزین می تواند منجر به کاهش حداقل 15 درصدی واردات بنزین/نفت خام شود و این درصد ها بر روی قیمت خرید الکل متانول از تولید به مصرف تاثیر خواهد داشت.

علاوه بر این، این امر باعث کاهش 20 درصدی انتشار گازهای گلخانه ای از نظر ذرات معلق، NOx و SOx می شود و در نتیجه کیفیت هوای شهری را بهبود می بخشد.

اقتصاد متانول همچنین نزدیک به 5 میلیون شغل از طریق خدمات تولید/کاربرد و توزیع متانول ایجاد خواهد کرد. علاوه بر این، سالانه 6000 دلار با ترکیب 20% DME (دی متیل اتر، مشتق از متانول) در LPG صرفه جویی می شود.

این به مصرف کننده در صرفه جویی بین 50 تا 100 روپیه در هر سیلندر کمک می کند.

اداره استانداردهای هند 20% ترکیب DME با LPG را اطلاع رسانی کرده است و اطلاعیه ای برای مخلوط های M-15، M-85، M-100 توسط وزارت راه، حمل و نقل و بزرگراه ها صادر شده است.

استانداردها و برنامه های آزمایشی برای ترکیب M-15 با مشورت شرکت هندی نفت محدود، انجمن تحقیقات خودرو هند و انجمن خودروسازان هندی در حال توسعه هستند. در بخش راه‌آهن، RDSO برای ترکیب متانول در محدوده 5 تا 20 درصد از طریق تزریق مستقیم سوخت در لوکوموتیوها کار می‌کند.

در سال های گذشته اولین برنامه سوخت پخت و پز متانول مبتنی بر قوطی آسیا را راه اندازی کرد. این ابتکار بسط دیدگاه نخست وزیر محترم ما برای کاهش واردات نفت خام و تلاش در جهت ارائه یک وسیله آشپزی تمیز، مقرون به صرفه و بدون آلودگی است.

اجاق گازهای متانول می تواند حداقل 20 درصد صرفه جویی برای خانوارها داشته باشد و با توجه به قیمت الکل متانول صنعتی این امر معقول است. پس از موفقیت آزمایشی، برنامه پخت متانول به 100000 خانوار در ایالت های اوتار پرادش، ماهاراشترا، گجرات، تلانگانا، آندرا پرادش، گوا، کارناتاکا، جارکند و مانیپور افزایش یافت.

پنج کارخانه متانول مبتنی بر زغال سنگ خاکستر بالا، پنج کارخانه DME و یک کارخانه تولید متانول مبتنی بر گاز طبیعی با ظرفیت 20 MMT در سال در یک سرمایه گذاری مشترک با اسرائیل برنامه ریزی شده است.

سه قایق و هفت کشتی باری توسط کارخانه کشتی سازی کوچین محدود برای اداره آبراه های داخلی هند برای استفاده از متانول به عنوان سوخت دریایی ساخته می شود.

 

  • منابع:
  1. METHANOL ECONOMY
  • تبلیغات:
  1. چگونه با چند روش می توان دور شکم را لاغر کرد
  2. استفاده از قابلمه برای نگهداری از گل و گیاه
  3. چگونه می توان با مصرف آلوئه ورا بینایی چشم خود را افزایش داد؟
  4. خواص چای سبز برای مشکلات معده

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.