فردی که توسط باقلا سبز منجمد بستنی تولید میکند!

کشور ما خاستگاه باقلا سبز منجمد و همچنین یکی از کشورهای عمده تولید کننده باقلا سبز در جهان است.

روش های فرآوری ماش همگی فرآیندهای سنتی هستند، عمدتاً ورمیشل ماش، بستنی باقلا، شیر و باقلا سبز و غیره. استفاده از فرآوری عمیق باقلا سبز کمتر است و محصولات با ارزش افزوده پایین هستند.

شاخص گلیسمی مفهومی است که جنکینز پیشنهاد کرده است، راهی برای مرتب کردن غذا بر اساس اندازه پاسخ قند خون بدن پس از خوردن CHO است.

باقلا

Gl نشان دهنده سرعت و توانایی افزایش قند خون غذاهای حاوی CHO در مقایسه با غذای مرجع (گلوکز یا نان سفید) است.

بارزترین ویژگی آن اجتناب از مشکل تفاوت زیاد واکنش مطلق در بین افراد به CHO گلیسمی غذا است. علاوه بر این، سطح Gl با Ins مرتبط است.

مصرف غذای کم Gl، سطح Ins پایین خواهد بود. برای جلوگیری از معایب مصرف CHO قبل از ورزش، علاوه بر زمان تغذیه و مقدار مصرف CHO، Gl نیز عاملی شایسته توجه است.

شاخص گلیسمی مفهومی است که جنکینز پیشنهاد کرده است، راهی برای مرتب کردن غذا بر اساس اندازه پاسخ قند خون بدن پس از خوردن CHO است.

این واقعاً می تواند منعکس کننده تغییرات گلوکز خون پس از هضم و جذب غذا باشد. از نظر مواد غذایی غنی از کربوهیدرات، ارزش Gl غذا می تواند تأثیر غذا بر سطح قند خون را منعکس کند.

خطای تکرارپذیری مقادیر اندازه گیری شده GI بین فرد و فرد قابل قبول است. بارزترین ویژگی آن اجتناب از مشکل تفاوت زیاد واکنش مطلق در بین افراد به CHO گلیسمی غذا است.

پس از مطرح شدن مفهوم Gl، بسیار بحث برانگیز شد. کانون بحث این است که GI یک پارامتر فیزیولوژیک است و عوامل زیادی می توانند بر پاسخ های فیزیولوژیکی بدن تأثیر بگذارند.

با این حال، امروزه به طور گسترده اعتقاد بر این است که GI یک روش طبقه بندی مواد غذایی قابل اعتماد بر اساس فیزیولوژی است.