توضیحاتی درباره ی پارچه نمدی

نمد پارچه‌ای است که از الیاف طبیعی یا مصنوعی ساخته شده است که به یکدیگر متصل یا مات شده‌اند. بیشتر از پشم ساخته می شود، اما می توان آن را از الیاف مصنوعی مانند اکریلیک و ابریشم مصنوعی (فکر کنید الیاف نخ) نیز تهیه کرد. گلوله های نخ لنت فرش کوسن ضخیم احساس نمی شود به طور کلی، شما سه دسته اصلی نمد دارید: الیاف طبیعی، الیاف مصنوعی و ترکیبی.

قیمت پارچه کرپ مازراتی

نمد الیاف طبیعی می تواند از پنبه، خز حیوانات یا پشم باشد. برای ایجاد نمد ترکیبی – حدس زدید – شما طبیعی را با مواد مصنوعی مانند اکریلیک، نایلون یا پلی استر ترکیب می کنید. با این حال، نمد کمی منحصر به فردتر از آن چیزی است که فکر می کنید. بر خلاف اکثر پارچه مازراتی هایی که با هم بافته می شوند یا بافته می شوند، نمد از فرآیندی ساخته می شود که گرما، رطوبت و فشار را با هم ترکیب می کند تا یک پارچه در هم تنیده و بادوام را تشکیل دهد.

خاستگاه پارچه نمدی

ما در مورد منشاء پارچه نمدی اتفاق نظر زیادی نداریم – این بسیار قدیمی است. به احتمال زیاد چندین هزار سال پیش در آسیا سرچشمه گرفته است، جایی که از آن برای ساختن چادر و لباس استفاده می کردند. صرف نظر از اینکه نمد از کجا آمده است، یک چیز واضح است: نمد در آزمون زمان مقاومت کرده است. اصولاً آن موقع خیلی خوب بود و الان هم خیلی خوب است.

پارچه نمدی چگونه ساخته می شود؟

نمد با اعمال گرما، رطوبت و فشار به الیاف ساخته می شود تا آنها را به یک پارچه بادوام متصل کند. روش کلی ساخت نمد در طول سال ها بدون تغییر باقی مانده است، اما تفاوت هایی وجود دارد. در اینجا نحوه انجام این کار مردم این روزها (با پشم) آمده است. این یک نوع فرآیند طولانی است، بنابراین دست و پنجه نرم کنید.

      1. پشم به رنگ های مختلف – سفید، خاکستری یا قهوه ای تقسیم می شود که برای مدل مانتو با پارچه مازراتی استفاده نمی شود.
      2. سپس تمیز می شود تا زباله های گیر کرده در پشم از بین برود. (آیا قبلاً نزدیک به گوسفندی بوده اید؟ آنها تمیزترین حیوانات نیستند.)
      3. پشم در دستگاهی قرار می گیرد که توده هایی را که به طور طبیعی تشکیل می شوند، شل می کند و جدا می کند.
      4. در مرحله بعد، پشم فرآیندی به نام کاردینگ را طی می کند. (خیر، این به این معنی نیست که از پشم شناسنامه بخواهید تا بررسی کنید که آیا بیشتر از 21
      5. سال است یا نه.) کارکردن شامل باز کردن پشم با عبور از سیلندرها برای تشکیل یک شبکه استاندارد است. اگر سگ کرکی دارید، اگر از یکی از آن برس های سگ سوزنی استفاده کنید، این اتفاق می افتد.
      6. پشم چرم بزی خال‌کاری شده برای ایجاد خفاش‌هایی ترکیب می‌شود که برای آماده‌سازی برای نمد کردن، نورد می‌شوند.
      7. لایه های خفاش ها با استفاده از بخار روی تسمه نقاله ترکیب می شوند.
      8. لایه‌های ترکیبی خفاش‌ها سپس فرآیندی به نام «سخت شدن» را طی می‌کنند، که از یک صفحه کشویی استفاده می‌کند که به خفاش‌ها نیرو وارد می‌کند و الیاف را بیشتر می‌کند.
      9. مرحله بعدی پر کردن است، جایی که الیاف از طریق مجموعه ای از غلتک های فولادی بالا و پایین تغذیه می شوند که با لاستیک یا پلاستیک سخت پوشانده
      10. شده اند تا خفاش ها بتوانند حرکت کنند. این فرآیند خفاش ها را کوچک می کند و همچنین آنها را سخت می کند.
      11. سپس نمد تمیز می شود تا ناخالصی ها و هر گونه مواد شیمیایی استفاده شده در این فرآیند از بین برود.
      12. سپس نمد رنگ می شود.
      13. سپس نمد را گذاشته تا خشک شود. پارچه نمدی که رنگ نمی شود مستقیماً از شستشو به خشک شدن می رود بر خلاف پارچه مازراتی لباس مجلسی.
      14. سپس نمد برای یکنواخت شدن نمد از یک فرآیند “فشار دادن” عبور می کند و ضخامت ثابت را در پارچه تضمین می کند. در برخی موارد، از فرآیند پرس برای قفل کردن بیشتر الیاف استفاده می شود.
      15. در نهایت، نمد تراشیده می‌شود تا لبه‌های ناهموار و الیاف باز شده از پارچه حذف شود.
      16. برای نمد ترکیبی، الیاف طبیعی و مصنوعی وارد استوانه‌های باز بزرگی می‌شوند که در داخل آن میخ‌های فولادی وجود دارد تا به ترکیب الیاف مختلف کمک کنند. پس از آن، آنها کارتن می شوند و بقیه مراحل مشابه چیزی است که برای نمد پشمی توضیح دادیم.

     

  1. رنگ پارچه کرپ مازراتی
  2. نمدهای سازگار با محیط زیست

    این نمدها که از پلاستیک های بازیافتی ساخته شده اند، شبیه نمدهای اکریلیک (ساخته شده توسط پلاستیک های در هم تنیده) هستند، اما سازگارتر با محیط زیست هستند (سورپرایز شگفت انگیز). این نوع نمد همچنین مواد کاردستی بسیار خوبی می سازد زیرا سفت، درشت و ضد آب است.