فوم سقفی نسوز که تبدیل به سقف متحرک میشود!

هنگامی که فوم سقفی نسوز روی سقف اعمال می شود، به طور کلی موثر است آن را با موادی بپوشانید که حداقل نیمه غیر قابل احتراق باشد یا با یک وسیله پیشگیری از آتش سوزی پوشش به منظور جلوگیری از گسترش احتراق.

Q7. در چه شرایطی فوم پلی اورتان از جوشکاری مشعل برش آتش می گیرد.

جرقه ها؟ پاسخ: انرژی جرقه های جوشکاری قابل توجه است و با این حساب فوم پلی اورتان است.

فوم
هنگام تماس جرقه با آن مشتعل می شود. گاز قابل احتراق در صورت یک منطقه خاص تولید می شود با جرقه های جوشکاری تماس پیدا می کند و گرم می شود و به احتمال زیاد این گاز خواهد شد.

مشتعل شود. علاوه بر این، ریزش مواد مذاب فوم پلی اورتان را سوراخ کرده و مشتعل می شود.

آی تی. در مواقعی که استفاده از شعله های آتش اجتناب ناپذیر است، باید اقدامات کاملی مانند فوم پلی اورتان را با برزنت غیر قابل اشتعال بپوشانید تا از بین نرود.

در تماس با جرقه یا برش کف در معرض. Q8. درجه حرارت در آتش سوزی با فوم پلی یورتان تا چه حد افزایش می یابد؟

پاسخ: فرآیندهای آتش سوزی ساختمان عموماً عبارتند از: مرحله اولیه، مرحله رشد آتش، آتش کاملا توسعه یافته و آتش مرحله نهایی همانطور که در شکل 8.1 نشان داده شده است.

فضای داخلی دما در مرحله رشد به سرعت شروع به افزایش می کند و به سطح کاملاً توسعه یافته می رسد مرحله آتش از طریق فلاش اوور زمانی که کل اتاق می سوزد.

در این مرحله فضای داخلی دما بیشتر افزایش می یابد و به 1000 درجه سانتیگراد می رسد. مواردی وجود دارد که آتش به فوم پلی اورتان مربوط می شود.

روش ارزیابی مواد حفاظتی در برابر حریق به همراه تغییر یافت بازنگری قانون استاندارد ساختمان ژاپن در سال 1998 و آزمایش انتشار گرما روش (ISO 5660) به جای آزمایش احتراق سطحی مرسوم اتخاذ شد.