پارچه کودری پیراهن و چادری

از جمله جایگزین های پارچه پنبه ای، پارچه ویسکوز یا کودری است. پارچه کودری شکلی از مواد مصنوعی تلفیق شده با مواد طبیعی هستند که می‌توانند ظاهر و حس سایر مواد از جمله پنبه، پلی استر،و حتی ابریشم را به شما القا کنند. این ماده به دلیل قیمت پایین و و خصوصیات ویژه آن محبوبیت زیادی پیدا کرده است و به عنوان یک جایگزین عالی برای پارچه های رایج است. اصلا می خواهیم بدانیم پارچه کودری دقیقاً چیست؟ پارچه کودری نوعی پارچه نخی از پارچه های ارزان قیمت و پر مصرف است.

که خرید و فروش آن ها نیاز به دانستن اطلاعات کافی دارد. اصلی ترین خریداران عمده پارچه های کودری، خیاط ها، عمده فروش های پارچه، مغازه های پارچه فروشی به صورت متری و تولیدی های پوشاک به خصوص تولیدی های البسه زنانه هستند. پارچه کودری جدید پیراهن به طور گسترده در تولیدی های لباس استفاده می شود. از خصوصیات اصلی پارچه های کودری، نازکی، خنکی، راحتی آن است به همین دلیل در مناطق گرم مصرف زیادی دارد.

پارچه کودری پیراهن و چادری

پارچه کودری پیراهن

اگر به دنبال ماده ای سبک با پارچه ای زیبا، پوششی براق و حسی نرم هستید، پارچه کودری گزینه بسیار خوبی است. این پارچه نسبتاً ارزان است و می تواند لوکس بودن را با قیمت بسیار پایین تری به شما منتقل کند.پارچه های کودری نخی گلدار پرطرفدارترین طرح پارچه های کودری برای مدل مانتو و پیراهن هستند. تولیدی های لباس خوب می دانند که این طرح های گل دار برای انواع مدل لباس و مانتو با پارچه های نخی گلدار بسیار مناسب هستند و برای فصل تابستان و بهار فروش بسیار خوبی دارند. بازار خرید و فروش عمده پارچه های کودری و نخی طرح دار به دلیل وجود تنوع زیاد رونق بالایی دارد.

پارچه کودری نقش دار می تواند انواع طرح ها و نقش ها را داشته باشد. این طرح ها به صورت چاپ روی پارچه نقش می بندند. بالاترین کیفیت چاپ در پارچه کودری چاپ راکتیو و دیجیتال است. این نوع چاپ در برابر شستشو زیبایی و درخشش خود را از دست نمی دهد. طرح های گلدار این نوع پارچه بسیار پر قروش می باشد و اکثر خانم ها این طرح ها را برای دوخت لباس های خود انتخاب می کنند. پارچه های نخی کودری جدید با طرح های فانتزی، گل های ریز و درشت، ستاره دار، شکل قلب، زیگزاگ، حاشیه دار و غیره، بیشتر نسل جوان به خصوص دختران را به خود جذب می کند. در شهرهای بزرگ، مدل گلدار این پارچه ها به عنوان پارچه کودری پیراهن پرفروش تر است.

الیاف پارچه کودری پایه طبیعی و گیاهی دارند. به همین خاطر در شستشو کمی دچار آبرفت می شوند. پارچه های کودری نخی نیز به خاطر وجود 100 درصد الیاف ویسکوز در خود، مشکل آبرفت دارند که البته این مشکل در فرآیند تولید قابل برطرف شدن است. در کارخانه تولید کننده پارچه کودری، اگر مشکل آبرفت پارچه حل نشود پس از هر شستشو، پارچه نخی مقداری زیادی کوتاه می شود و قابل استفاده مجدد نخواهد بود. میزان آبرفت کم از شاخصه های یک پارچه نخی کودری اعلا می باشد که اگر در کارخانجات تولید و تکمیل این آبرفت گرفته شود، میزان آبرفت بسیار کم می شود. در باره پارچه کودری جنس خوب این میزان ٢ درصدی آبرفت پارچه در شستشوی اول وجود دارد و در شستشوهای بعدی دیگر آبرفت نیست.

البته باید توجه داشت که در اکثر موارد، پیراهن های کودری به مراقبت های زیاد تری نیاز دارند. لباس کودری به دلیل اینکه انعطاف بیشتری دارند باید در هنگام شست و شو مراقبت شود تا سریع خراب نشود. بهتر است این پارچه را با دست بشویید و خشک نمایید. هنگام پهن کردن روی بند رخت بهتر است لباس را بتکانید تا چروک روی آن تا حدی بر طرف شود. بنابراین نباید آن را با لباس های دیگر خود در لباسشویی شست و شو دهید.اگر از ماشین لباس شویی برای این کار استفاده می کنید حتما باید درجه حرارت و گزینه شست و شو به صورت مناسب انتخاب شود تا لباس خراب نشود.

پارچه چادری کودری

پارچه چادری کودری از پارچه کودری برای دوخت بعضی از چادرها می توان استفاده کرد چادر هایی که به صورت روزمره استفاده می‌شوند. برای بیرون رفتن نیستند را می توان از این پارچه تهیه کرد. یکی دیگر از کاربردهای چادر کودری استفاده از آن در مسافرت ها است. کسانی که تمایل دارند در مسافرت نیز چادر نماز و یا چادری راحت داشته باشند می توانند از پارچه های چادری کودری استفاده کنند. سبک بودن و لطیف و راحت بودن پارچه چادری کودری در مسافرت آن را به انتخابی مناسب برای این مکان ها تبدیل کرده است. رنگ بندی متنوع پارچه های کودری به شما این انتخاب را می دهد که در مکانهای مختلف از رنگ‌های مناسب آن مکان استفاده کنید.

 

اما باید گفت پارچه کودری مناسب برای چادر های مجلسی نیست زیرا پارچه ای ارزان قیمت می باشد و زیبایی خاصی برای پارچه های مجلسی ندارد. از طرف دیگر یکی از مسائلی که در هنگام دوخت چادر با پارچه کودری باید در نظر بگیریم این هست که این پارچه ها در حدی آبرفت دارد. آبرفت یکی از مشکلات این پارچه محسوب می شود که در بین جنس های مختلف میزان آن مختلف است. بنابراین در هنگام خرید این پارچه برای چادر باید مقداری اضافه تر آن را تهیه نمایید. می توانید برای حل مشکل آبرفت الگوی دوخت خود را با توجه به مقدار آبرفت کمی بزرگتر بگیرید. بهتر است قبل از دوخت چادر یک بار پارچه را شسته و سپس آن را اندازه گیری کنید و دوخت را انجام دهید و یا قد چادر را کمی بلندتر در نظر بگیرید تا بعد از دوخت اندازه باشد. یکی دیگر از روش های تعیین مقدار آبرفت این است که می توانید تکه ١٠ سانت متر در ١٠ سانتی متر پارچه را در آب بگذارید تا پس از مدتی میزان آبرفت پارچه را تعیین کنید. پارچه های نخی خارجی از کمترین آبرفت برخوردار هستند که دلیل آن در نوع تولید و گرفتن آبگیری پارچه است. اگر مساله آبرفت برای شما خیلی مهم باشد بهتر است از استفاده از این پارچه صرف نظر کنید.

پارچه چادر نمازی کودری

با توجه به ویژگی هایی که برای پارچه کودری گفته شد می توانیم بگوییم این پارچه یک انتخاب مناسب برای چادر نماز هست. پارچه چادری کودری به صورت گسترده برای دوخت چادر های نماز استفاده می‌شود. جنس لطیف و طرح و رنگهای متنوع این پارچه باعث شده است که از آن چادر های نماز مناسبی دوخته شود. سبک بودن این پارچه نیز باعث راحتی در هنگام نماز می شو. بنابراین از پارچه چادری کودری به صورت گسترده برای تولید چادرهای نمازی استفاده می شود. علاوه بر چادر نماز این پارچه برای دوختن چادرهایی که استفاده روزمره نیز دارند مناسب است.

پارچه کودری و شلوار

پارچه کودری و شلوار به طور کلی انواع پارچه کودری در رده بندی پارچه های نخی به حساب می آید. این پارچه ها دارای بافت تخت و تار و پودهایی از جنس نخ های ویسکوز است و در عرض های مختلف تولید می شوند. پارچه کودری هم به صورت طرح دار و هم به صورت ساده و در تنوع گسترده ای در بازار ارائه می گردد. صد در صد الیاف تار و پودهای این نوع پارچه، از نوع ویسکوز است. پارچه کودری پس از مرحله بافت، مراحل مختلفی را طی می کند و در نهایت در بازار عرضه می گردد. از اصلی ترین خصوصیات پارچه کودری خنکی آن است. جریان هوا در بین تار و پود این نوع پارچه به خوبی جریان پیدا می کند و در نتیجه خنکی مطلوبی به این پارچه می دهد. به سبب خنکی دلنشینی که این پارچه دارد برای پارچه های تابستانی بسیار مناسب هستند. از انواع طرح دار و گلدار پارچه کودری برای تولید لباس تابستانی استفاده می شود.

بی شک یکی از انتخاب های خوب برای دوخت شلوارهای راحتی پارچه کودری است. این پارچه به علت سبک و راحت بودن برای شلوار های خانگی یک انتخاب ایده آل است. در فصل های تابستان و وقتی که هوا گرم هست بیشتر بانوان تمایل دارند از لباس های سبک تر و راحت تر استفاده کنند. جنس پارچه کودری آن را برای این دوخت شلوار های راحت ایده آل ساخته است. از طرف دیگر طرح های موجود در آن و رنگ های شاد باعث می شود که خریدار تمایل بیشتری به این نوع پارچه داشته باشد. تمام نخ بودن پارچه های کودری یکی دیگر از ویژگی های این پارچه است که آن را مناسب شلوارهای راحتی کرده است. زیرا استفاده از الیاف طبیعی برای پارچه های خانگی از توصیه های مهم طب سنتی می باشد. پارچه های پلاستیکی هنگام استفاده در لباس ها مخصوصا لباس های خانگی باعث عرق کردن و چسبیدن پارچه به بدن می‌شود و این امر پتانسیل تجمع میکروارگانیسم ها را نیز بالا می برد. به همین خاطر همیشه توصیه اکید می شود که لباس هایی که به مدتی طولانی در تماس با بدن هستند از پارچه های طبیعی تولید شوند. بنابراین می‌توان گفت پارچه کودری یکی از بهترین پارچه ها برای تولید شلوار های خانگی به خصوص در فصول گرم می‌باشد.

تونیک با پارچه کودری زنانه

پارچه کودری گرما را در خود نگه نمی دارد و در عین حال بسیار جاذب عرق می باشد. به همین خاطر یک پارچه مناسب برای تولید لباس های خانگی مانند تونیک می باشد. تونیک های دوخته شده با پارچه کودری زنانه در بسیاری از فروشگاه ها دیده می شود. جنس سبک و راحت پارچه کودری آن را برای لباس های تابستانی بسیار مناسب کرده است. تونیک هایی که به وسیله پارچه کودری دوخته می شود معمولاً کمی گشاد و راحت هستند تا بدن در داخل آن احساس راحتی کند. به علت طبیعی بودن الیاف پارچه کودری امکان تنفس در آن وجود دارد. بنابراین در هوای گرم این لباس ها به بدن نمی چسبند.

لباس های که از پارچه کودری تولید می شوند در اثر شستشوی زیاد و رنگ خود را از دست نمی دهد. بنابراین استفاده از آنها در لباس هایی که به صورت روزمره استفاده می شود بسیار مناسب است. البته باید توجه داشت که لباس های تولیدی به وسیله این پارچه به راحتی چروک می شود و یکی از معایب این محصول چروک شدن سریع آن هست. البته باید توجه داشت که این عیب با توجه به مزایای که برای آن شمرده شد قابل اغماض است. اگر پارچه کودری را برای کاربرد های مناسب استفاده کنیم چروک شدن آن نیز زیاد به چشم نمی آید. به عنوان مثال بهتر است از پارچه کودری برای تولید بلوزها و تونیک هایی که برای بیرون و مجلس پوشیده می شود استفاده نشود. زیرا چروک شدن سریع آن ها در پارچه ها و لباس های مجلسی مناسب نخواهد بود.

قیمت پارچه کودری عرض 90

قیمت پارچه کودری عرض 90 پارچه کودری به طور معمول در سه عرض 90، 130و 150 تولید می شود. قیمت پارچه کودری عرض 90 نسبت به سایر عرض ا کمتر است اما برای مصارف گوناگون مقدار بیشتری از این پارچه باید خریداری نمایید.

پارچه کودری در بازار های شهری و اینترنتی بر اساس عرض و کیفیت پارچه با قیمت ها ی مختلفی به فروش گذاشته می شود. در بازار کشور ما اگر اندکی جستجو کنیم خواهیم دید که انواع و اقسام پارچه ها به فروش گذاشته می شود که هر کدام از آن ها با عنوان خاصی وارد بازار می شوند. در بین انواع و اقسام پارچه های موجود در بازار پارچه های کودری دارای تنوع بسیار می باشند. این پارچه ها با توجه به زیبایی و خصوصیات خاصی که دارند بیشتر برای خانم های با سلیقه های مختلف در کارگاه های دوخت لباس به کار برده می شوند. کارخانه های تولیدی که مدل پارچه کودری را به بازار عرضه می کنند سعی برمی کنند که پارچه ها را به طور عمده عرضه دهند تا نیاز بازار ها را بر طرف شود.

از انواع پارچه کودری چند نمونه را نام می بریم: پارچه کودری گلدار، پارچه کودری ساده، پارچه کودری نخی، پارچه کودری ترک، پارچه کودری نازک، پارچه کودری رنگی. این پارچه با عرض های مختلف تولید می شوند و قیمت هر یک با توجه به عرض پارچه و تراکم و کیفیت آن متفاوت خواهد بود.

پارچه کودری گلدار عرض 90 از نمونه پارچه های پر فروش در بازار های ایرانی است که فروش آنها در بازار از دی ماه رونق پیدا می کند و تا شهریور ماه ادامه پیدا می کند. این پارچه ها با گل هایی زیبا در رنگ های متنوع در دسترس مشتریان قرار می گیرد تا بتوانند لباس هایی زیبا و متنوع را ایجاد کنند. قیمت پارچه ها در بازار های شهری و اینترنتی متفاوت می باشد که معمولا افراد می توانند در بازار های اینترنتی با نرخی ارزان تر آن ها را تهیه کنند.