پلاستیک آشپزخانه در تولیدی ظروف پلاستیکی که باعث آتش سوزی شد

علیرغم مزایای پلاستیک ها، آنها می توانند خطراتی را برای سلامت انسان و محیط زیست از طریق رویکردهای تولید موجود و شیوه های استفاده و دفع مصرف کنندگان ایجاد کنند اگرچه مصرف کنندگان به BPA و ایمنی آن ابراز علاقه می کنند، مطالعات نشان می دهد که آنها از مواد شیمیایی موجود در پلاستیک و تأثیر این مواد بر سلامت بی اطلاع و بی اطلاع هستند. بنابراین، مصرف‌کنندگان ممکن است ندانند که مواد شیمیایی مضر محصولات بطری پلاستیکی از محصولات پلاستیکی مهاجرت می‌کنند و شیوه‌های استفاده نادرست مداوم ممکن است بر سلامت آنها تأثیر منفی بگذارد. کدهای شناسایی پلاستیکی روی بسته بندی ارائه می شوند تا مصرف کنندگان را در مورد ایمنی محصولات پلاستیکی راهنمایی کنند. این کدهای شناسایی توسعه یافته توسط انجمن آمریکایی صنعت پلاستیک در سطح بین المللی برای شناسایی ترکیب مواد خام محصولات جدیدترین وسایل پلاستیکی اشپزخانه استفاده می شود و نشان نمی دهد که آیا یک محصول قابل بازیافت است یا خیر. بنابراین، در سطح بین‌المللی، این کدها توسط انجمن تست و مواد آمریکا  در سال 2013 جایگزین شدند. با این حال، بسیاری از تولیدکنندگان پلاستیک آفریقای جنوبی به دلیل هزینه‌های بالای تغییر قالب‌های تولید پلاستیک، هنوز از کدهای شناسایی اصلی استفاده می‌کنند. هنوز مشخص نیست که این کدها چقدر به مصرف کنندگان اطلاع می دهند.

تحقیقات در چین نشان داد که مصرف کنندگان دانش خود را در مورد بسته بندی مواد غذایی کمتر از میانگین ارزیابی می کنند. مطالعات قبلی آفریقای جنوبی عدم آگاهی مصرف کنندگان در مورد تغذیه و برچسب زدن، بسته بندی سازگار با محیط زیست، و حفاظت از مصرف کننده را برجسته کرده است و این کمبودها می تواند نشان دهنده عدم آگاهی بیشتر در مورد بسته بندی مواد غذایی تولیدی ظروف پلاستیکی باشد. ، منجر به سوء استفاده احتمالی آن می شود. نشان داده شده است که شیوه های استفاده و دفع مصرف کنندگان بیشتر از تأثیر تولیدکنندگان بر محیط زیست است . همین امر ممکن است در مورد خطرات مربوط به سلامتی ناشی از استفاده مصرف کنندگان از بسته بندی مواد غذایی ظرف یکبار مصرف میوه نیز صدق کند. علاوه بر این، فقدان عمومی اطلاعات کافی در مورد پلاستیک و BPA در کشورهای نوظهور مانند کامرون و نیجریه می‌تواند به انتخاب‌ها و شیوه‌های مصرف‌کننده کمتر از حد مطلوب در رابطه با بسته‌بندی مواد غذایی پلاستیکی کمک کند. تحقیقات بین‌المللی در مورد رفتار مصرف‌کنندگان (به عنوان مثال، ادراک، درک، تصمیم‌گیری) و بسته‌بندی پلاستیکی کم است و عمدتاً به پایداری مربوط می‌شود. علاوه بر این، تحقیقات در مورد پلاستیک و نگرانی های بهداشتی فراوان است. با این حال، تنها چند مطالعه به آگاهی مصرف کنندگان از پلاستیک و سلامت انسان مربوط می شودو روی پلاستیک به عنوان بسته بندی مواد غذایی تمرکز نمی کند. این شکاف حتی در آفریقای جنوبی آشکارتر است، جایی که تحقیقات موجود به پلاستیک و پایداری مربوط می شود.  تاکنون هیچ مطالعه ای بر مصرف کنندگان و پلاستیک یا بسته بندی پلاستیکی در زمینه سلامت متمرکز نشده است.

  • منابع:
    1. Assessing Knowledge and Use Practices of Plastic Food Packaging among Young Adults in South Africa: Concerns about Chemicals and Health
  • تبلیغات: 
    1. زیر انداز می تواند مشکلات بی خوابی شما را از بین ببرد
    2. بلند کردن مژه در ده روز با محصولاتی از دل طبیعت!
    3. کارآفرین جوانی که به کارکنانش مازراتی هدیه داد!!!
    4. چرا نمی توانیم در مدرسه سویشرت بپوشیم؟