کارتریج 78 و 45 می تواند تصویر شما را همزمان تغییر دهد

یک چاپگر جوهر افشان معمولی می تواند نسخه های چاپ رنگی با وضوح 1200 x 1440 dpi تولید کند و این مقدار برای چاپ عکس های بزرگتر از 5×7 اینچ به اندازه کافی زیاد است، با این حال، برای پروژه ای که به کیفیت چاپ بالا در مقیاس بزرگتر نیاز دارد، کارتریج 78 و 45 وجود دارند که حداکثر 5760 x 1440 dpi را ارائه می دهند.

بسیاری از مدل ها شامل دستگاه های دیگری مانند اسکنر، فتوکپی و دستگاه فکس اختصاصی به همراه چاپگر در یک دستگاه می باشند.

مارک‌ها و مدل‌های چاپگرهای جوهرافشان قابل تشخیص عبارتند از Epson XP، Canon Pixma و HP DeskJet برای چاپ اداری خانگی، و چاپگرهای Canon ImageCLASS و HP OfficeJet یکپارچه برای استفاده تجاری.

کارتریج 78 و 45
در مکانیزم چاپ جوهر افشان، هد چاپ دارای چندین نازل کوچک است که جت نیز نامیده می شود و همانطور که کاغذ از کنار سر چاپ عبور می کند، نازل ها جوهر را روی آن می پاشند و کاراکترها و تصاویر را تشکیل می دهند.

یک چاپگر جوهر افشان می تواند از 100 تا چند صد صفحه بسته به ماهیت نسخه چاپی قبل از تعویض کارتریج های جوهر تولید کند.

معمولاً یک کارتریج جوهر سیاه و یک کارتریج به اصطلاح جوهر افشان رنگی حاوی جوهر در رنگدانه های اولیه (فیروزه ای، سرخابی و زرد) وجود دارد.

برخی از چاپگرهای جوهر افشان از یک کارتریج با جوهر فیروزه ای، سرخابی، زرد و سیاه استفاده می کنند و چند مدل برای هر رنگدانه اولیه به کارتریج جداگانه به همراه یک کارتریج جوهر مشکی نیاز دارند.

مزایای استفاده از پرینترهای جوهرافشان چیست؟
مزیت اصلی چاپگرهای جوهر افشان این واقعیت است که اکثر آنها ارزان هستند.

چاپگرهای جوهرافشان اغلب در سوپرفروشگاه های رایانه همراه با خرید رایانه شخصی یا لوازم جانبی قابل توجهی عرضه می شوند و حتی ارزانترین چاپگرهای جوهرافشان برای اکثر نیازهای کاربران رایانه شخصی راضی کننده هستند.

چاپگرهای جوهر افشان سطح بالا می توانند تصاویر دیجیتالی را بر روی کاغذ مخصوص ارائه دهند، با کیفیتی که رقیب عکس های براق یا مات است.