لباس بیمارستانی دخترانه توانست به موقع جان یک بیمار را نجات دهد!

علیرغم تأثیر شناخته شده لباس بر هویت اجتماعی و بیان خود، تأثیر لباس بیمارستانی دخترانه بر رفاه بیمار به طور گسترده نادیده گرفته شده است.

بیماران اغلب ملزم به پوشیدن لباس‌های بیمارستانی، معمولاً یک روپوش بدون پشت، در طی اقدامات پزشکی و جراحی هستند.

تأثیر پوشیدن لباس بیمار بر رفاه، در این زمان آسیب‌پذیری، مورد بررسی قرار گرفت.

دو مطالعه برای در نظر گرفتن تأثیر روپوش بیمارستانی بر رفاه در میان بزرگسالان با و بدون بیماری مزمن انجام شد.

مطالعه اول شامل انجام مصاحبه های عمیق و نیمه ساختار یافته (10 نفر) با بزرگسالانی بود که با یک بیماری مزمن مادام العمر (بیماری مادرزادی قلبی) زندگی می کردند.

مطالعه دوم یک نظرسنجی آنلاین مقطعی بود که دیدگاه بزرگسالان و تجربیات پوشیدن لباس بیمارستان را بررسی می‌کرد.

لباس

تجزیه و تحلیل کیفی مضامین اصلی زیر را شناسایی کرد: (1) تجسم نمادین نقش “بیمار”، (2) واگذاری کنترل به متخصصان پزشکی، و (3) آسیب پذیری عاطفی و فیزیکی.

تجزیه و تحلیل کمی داده‌های نظرسنجی آنلاین نشان داد که بزرگسالان اغلب گزارش می‌دهند که لباس بیمارستان را علی‌رغم عدم نیاز پزشکی می‌پوشند.

طراحی آن برای هدف مناسب و فاقد وقار در نظر گرفته شد.

پیامدهای این یافته‌ها برای سیاست و عملکرد سلامت مورد بحث قرار می‌گیرد و بر اهمیت چالش برانگیز هنجارهای فرهنگی در مراقبت‌های بهداشتی تأکید می‌کند، زیرا جنبه‌های غیرانسانی مراقبت، همانطور که به طور نمادین توسط لباس بیمارستان نشان داده می‌شود، ممکن است بر رفاه بیمار تأثیر منفی بگذارد.

لباس پوشیدن نوعی ابراز وجود است که به ساخت هویت اجتماعی کمک می کند، با این حال مطالعات کمی تأثیر پوشیدن لباس بیمارستانی بر رفاه بیمار را بررسی کرده اند.

مطالعات اندکی در مورد لباس بیمارستانی که وجود دارد نشان می دهد که این لباس عمدتاً با احساس مسخ شخصیت، انگ و بی روحی، قرار گرفتن در «نقش بیمار»، وضعیت پایین، و عدم کنترل و حفظ حریم خصوصی مرتبط است.
با این حال، مطالعات قبلی شامل انواع لباس های بیمارستانی از جمله لباس خواب و روپوش، در حالی که در بریتانیا، یک لباس بدون پشت «یک سایز» به دست می‌آمد.

همراه با کراوات در پشت، بیشتر استفاده می شود.