مزایا و معایب پنبه چیست؟

هنگام خرید لباس کار، طیف وسیعی برای انتخاب به مصرف کنندگان ارائه می شود. ترکیب پارچه ها، سبک ها و تولیدکنندگان مختلف می تواند انتخابی دلهره آور باشد. دو تا از محبوب‌ترین پارچه‌ها برای لباس کار، 100% پنبه و ترکیبی از پلی پنبه هستند. اما بهترین انتخاب کدام است؟ به طور خلاصه، این بستگی به آنچه خریدار به دنبال آن است دارد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

بنابراین، تفاوت بین پارچه های مخلوط 100٪ پنبه و پلی پنبه چیست؟ برای شروع، ترکیب پلی پنبه همان چیزی است که از نامش پیداست: پارچه مازراتی ای که از الیاف پنبه و پلی استر تشکیل شده است. این نسبت متفاوت است، با 65٪ پنبه و 35٪ پلی استر رایج ترین. مخلوط های 50/50 نیز به راحتی یافت می شوند. این ترکیب به گونه ای طراحی شده است که مزایای هر دو الیاف پنبه و پلی استر را در یک پارچه فراهم کند.

100% پنبه پارچه مانتویی تابستانه ای کاملاً تنفسی است، به این معنی که می تواند در شرایط گرم پوشیدن آن خنک تر باشد. با این حال، با افزایش ضخامت، تنفس کاهش می یابد. 100% پنبه بسته به نوع بافت به راحتی پاره می شود و فرسوده می شود. بوم پنبه ای پارچه ای بسیار بادوام و مقاوم در برابر سایش است، اما بسیار ضخیم و سنگین است. از نظر ایمنی، الیاف پنبه ای که برای مقاومت در برابر آتش پردازش نشده اند، در جایی که پلی استر ذوب می شود، می سوزند. به عنوان یک الیاف طبیعی، لباس های 100٪ پنبه نیز کمی گران تر از همتایان مصنوعی هستند.

پلی استر به اندازه پنبه مزایا و معایب دارد

پلی استر تنفس نمی کند و به محض شروع تعریق تمایل دارد به پوست بچسبد. از نظر دوام، پلی استر الیاف الاستیک تری است و بنابراین در برابر پارگی مقاوم است. با این حال، به اندازه بوم پنبه ای در برابر سایش مقاوم نیست. از آنجایی که پلی استر برای برداشت موفق به نیروهای طبیعت وابسته نیست، معمولاً به طور قابل توجهی ارزان تر از 100٪ پنبه است.

پارچه ای که از ترکیب پلی پنبه ساخته شده است، نقاط قوت این دو الیاف را با هم ترکیب می کند. لباس‌های نخی پلی تنفسی، مقاوم در برابر پارگی هستند و می‌توان آن‌ها را به پارچه‌های مقاوم در برابر سایش مانند بوم تبدیل کرد. در حالی که به اندازه پلی استر خالص ارزان نیست، مخلوط های پلی پنبه نسبت به لباس های مشابه ساخته شده از 100٪ پنبه هزینه کمتری دارند و راحتی بسیار بیشتری را ارائه می دهند. ترکیب 65/35 پنبه و پلی استر که قبلا ذکر شد، برای لباس های کار محبوب ترین است، به ویژه به دلیل قیمت، دوام و انتخاب رنگ بزرگتر که برای خرید در دسترس است. هنگام خرید لباس کار، انتخاب بین ترکیب 100% پنبه و پلی پنبه تا حد زیادی به محیط کار و ترجیحات شخصی بستگی دارد. اگر کارکنان در داخل خانه و اطراف ماشین آلات کار کنند، مقاومت در برابر پارگی پلی پنبه ممکن است مطلوب باشد. اگر کار در فضای باز است، به ویژه در آب و هوای گرم، پارچه 100٪ پنبه می تواند انتخاب بهتری باشد. قبل از تصمیم گیری، مطمئن شوید که تمام عوامل محیطی را در نظر بگیرید.پلی استر به اندازه پنبه مزایا و معایب دارد

رنگ پارچه کرپ مازراتی

هدف این مقاله کمک به روشن کردن انواع مختلف ویژگی های پارچه 100٪ پنبه و پارچه پلی پنبه است. ما امیدواریم که نظرات خود را با شما در میان بگذاریم تا در انتخاب نوع پارچه برای لباس خود تصمیم آگاهانه تری بگیرید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.